Vége a cipekedésnek!
2017.09.11, Hétfő
Ásványvizet, tejet és üdítőitalt rendelnek a legtöbben a boltokból online. Egyre többen választják bevásárlásnak ezt a formáját, hiszen így időt és energiát is spórolnak. Úgy tűnik a vásárlók bíznak a webes szolgáltatásokban, hiszen sokszor már hús vagy épp fagyasztott élelmiszer házhoz szállítását is kérik. A szakemberek azt mondják: 5 éven belül akár 10 százalékkal növekedhet az online élelmiszervásárlás hazánkban.

Csiszár Péter:
Összejövetelre rendelek egy kis ásványvizet meg még egy-két dolgot.
 
Csiszár Péter egy családi összejövetelre készül és épp online vásárol élelmiszert. Gyakran választja a bevásárlásnak ezt a formáját, hiszen, mint mondja: így sok időt megspórol.
 
Csiszár Péter:
Sok időt tudok vele megspórolni, több időm marad a családra, illetve munka után sem kell bevásárlással töltenem az időt.
 
Nem kell cipekedni és sorban állni sem - a legtöbben emiatt választják az online vásárlást. Sőt, egyre többen vannak, akik már az élelmiszert is házhoz szállíttatják.
 
Fodor Attila, kommunikációs igazgató, CBA Kereskedelmi Kft.:
A kereskedelemnek van egy olyan pozitívuma, hogy nagyon kényelmes, hiszen nem kell hazacipelnünk ezeket a termékeket, így a fogyasztók is ezen árucikkekből vásárolnak a legtöbbet. Ásványvíz, üdítőital, tej, ezek azok, amelyek a legnépszerűbbek. Akik már belekóstolnak az internetes vásárlásba, azok egyre inkább vesznek más termékeket is, például fagyasztott termékeket, szeletelt húsárut, felvágottakat.
 
Évről évre egyre többen, akik online vásárolnak élelmiszert Magyarországon, s bár a nyugat-európai számoktól még messze vagyunk, ez 5 éven belül akár megháromszorozódhat.
 
Fodor Attila, kommunikációs igazgató, CBA Kereskedelmi Kft.:
A nyugat-európai számoktól még messze vagyunk, hiszen ott a teljes értékesítésnek a 8-15 százalékát már weben keresztül bonyolítják le. Mi ettől még távol vagyunk. A jelenlegi fejlődési dinamika azt mutatja, hogy körülbelül 5 év múlva érhetjük el ezeket a részarányokat.
 
2016-ban először fordult elő, hogy az online élelmiszervásárlás meghaladta a teljes kereskedelmi forgalom 3 százalékát. A növekedés töretlen, az évtized végére már 5-6%-os lehet az internetes rendelések részaránya.

 

(Somogy TV, Híradó)

Hozzászólás: