Sakkjátszma a média világában
2017.05.10, Szerda
Idén a „Tudsz már sakkozni?” kérdőmondat köré építették a Media Hungary 2017 konferenciát Siófokon. A sakk, mint üzleti metafora több neves előadó prezentációjában is megjelent. Mint mondják: sok lépéssel előre kell gondolkodni, akárcsak egy profi sakkozónak. A szimultán, a több táblán való játék pedig kifejezetten a média világa.

Nem bölcsnek kell lenni, hanem előrelátónak - mondta Pogátsa Zoltán közgazdász a siófoki konferencián. Az üzleti élet és a sakk sok mindenben hasonlít egymásra, mindkettő tulajdonképpen háború, amit stratégiák és taktikák mentén vívnak a médiapiacon is.

Pogátsa Zoltán közgazdász:
A média az olyan világ, ahol több platformon történik egyszerre minden, tehát ez olyan, mintha egy szimultán játék lenne, de nem csak egy táblán játszhatunk, hanem egyszerre több táblán is. És nagyon gyorsan meg tud fordulni, hogy ki az, aki nyerő pozícióban van, és ki az, aki gyengébb.

A magyar médiapiac hagyományos szereplői a 90-es években kerültek pozícióba - mondja a közgazdász, de láthattuk, hogy rengeteg más kis szereplő is hirtelen nélkülözhetetlenné vált.

Pogátsa Zoltán közgazdász:
Nem mindig a trendekkel kell együtt menni, hanem arra kell gondolni, hogy mi az, ami akár egy kis szereplőt is mondjuk, közép távon nélkülözhetetlenné tesz. Ebben az értelemben nem mindig kell nyíltan játszani sem a sakkot, nagyon sokszor fedetten játsszuk, mert nem a következő lépésekre játszunk, hanem az 5-6 lépés múlva bekövetkező állapotra.

Hamarosan változni fog a bennünk kialakult kép az autópiac világáról is, ami sok területen hasonlít a média világára - mondta Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója.

Eppel János ügyvezető igazgató, Porsche Hungaria:
Együtt kell működnünk ahhoz, hogy sikeresebbek, eredményesebbek legyünk, és a változásokra való felkészülés az alapkérdése mind a két szakmának.

Az autós ipar többet fog változni az elkövetkező 5-10 évben, mint az elmúlt 50-ben. A digitalizáció, az alternatív meghajtások rendszere, a közösségi használat és az autonóm vezetés nemsokára mindennapos kifejezés lesz. A konnektivitás pedig a teljes körű elérhetőséget jelenti majd.

Eppel János ügyvezető igazgató, Porsche Hungaria:
Ugyanolyan kapcsolatban áll a világgal az autóban ülő, az autót használó személy, mint a munkahelyén, vagy akár az otthonában a legmagasabb szintű telekommunikációs vagy informatikai eszközökkel dolgozna és megszakítás nélkül. Ha a munkahelyén beül egy autóba, ugyanúgy tudja folytatni a munkáját, vagy az otthonából vagy a tévézést vagy az olvasást, vagy a külvilággal való kapcsolattartását.

A jövőben fontossá válnak a személyes adatok, információk, ami alapján a fogyasztói szokások követhetőbbé válnak.

(Somogy Tv, Híradó)

Hozzászólás: